Çfarë është Mbështetja Buxhetore Sektoriale (MBS)

Mbështetja buxhetore në përgjithësi
Буџетската поддршка (БП) е неопходна за меѓународната соработка на ЕУ. ЕУ е лидер на светско ниво во поглед на пружање буџетска поддршка. Таа опфаќа Mbështetja buxhetore (MB) është thelbësore për bashkëpunimin ndërkombëtar të BE-së. BE-ja është ofruesi kryesor në botë i mbështetjes buxhetore. Ajo përfshin transferta të drejtpërdrejta financiare në thesarin kombëtar të vendeve partnere që angazhohen në reformat e zhvillimit të qëndrueshëm. Këto transferta kushtëzohen nga dialogu i politikave, vlerësimi i performancës dhe ngritja e kapaciteteve.
Mbështetja buxhetore e BE-së promovon përparimin drejt gjitha 17 Objektivave të Zhvillimit të Qëndrueshëm (SDG) . Ajo, për shembull, ka kontribuar në përgjysmimin e shkallës së varfërisë në vendet partnere gjatë 15 viteve të fundit (SDG1). Një shembull tjetër është arritja e barazisë gjinore dhe fuqizimit të grave (SDG5) ku 50% e portofolit drejtohet drejt këtij qëllimi. Së fundi, vendet që marrin mbështetje buxhetore të BE-së performojnë më mirë në kontrollin e korrupsionit sesa vendet e tjera në zhvillim dhe ato në zhvillim (SDG16). Kohët e fundit, mbështetja buxhetore e BE-së ishte thelbësore për të ndihmuar vendet të përballen me krizën e COVID-it.
Në vitin 2020, disbursimet e mbështetjes buxhetore arritën në 3 miliardë euro dhe përbënin 24% të ndihmës së jashtme të BE-së (duke përfshirë vendet fqinje dhe Instrumentin për Ndihmën e Para-Aderimit ). Ndarja e angazhimeve sipas rajonit tregon se Afrika Sub-Sahariane mbetet marrësi më i madh i mbështetjes buxhetore në volum (38 %), e ndjekur nga vendet fqinje (27 %), Azia (17 %), Amerika Latine (7 %), Ballkani Perëndimor (5%), Karaibet (3%), vendet dhe territoret e huaja (2%) dhe Paqësori (1%).
Tre lloje të MB-së
Meqenëse mbështetja buxhetore nënkupton ndihmë të përshtatur, ajo mund të jepet përmes 3 llojeve të kontratave. Zgjedhja e kontratës do të varet nga konteksti i vendit partner dhe objektivat e zhvillimit të tij.
Kontratat e Objektivave të Zhvillimit të Qëndrueshëm (SDG-C) kanë për qëllim të mbështesin përpjekjet e vetë vendeve partnere për të arritur disa SDG-ve. Ato mbështesin objektivat e zhvillimit strategjik të nivelit të lartë, të cilat kërkojnë një qasje gjithëpërfshirëse dhe tërthore.
SDG-C-të mund të caktohen vetëm pas një vlerësimi të kënaqshëm të përkushtimit të qeverisë partnere ndaj vlerave themelore të BE-së.
Kontratat e Performancës së Reformës Sektoriale (SRPC) fokusohen në politikat dhe reformat e sektorit, për të përmirësuar qeverisjen dhe ofrimin e shërbimeve. Ata fokusohen në një ose disa SDG. Ato mbështesin përpjekjet e vendeve tona partnere për të siguruar akses gjithëpërfshirës në shërbime publike cilësore, për të promovuar të drejtat e grave dhe të fëmijëve dhe për të krijuar në nivel sektori kushtet për rritje të qëndrueshme.
Kontratat e Shtetit dhe të Ndërtimit të Rezistencës (SRBC) përdoren në kontekste të brishta. Ato mbështesin tranzicionin e vendeve tona partnere më të brishta drejt rimëkëmbjes, zhvillimit dhe demokracisë dhe i ndihmojnë ata të trajtojnë shkaqet strukturore të brishtësisë së tyre. Ato gjithashtu mund të vendosen menjëherë pas një krize ose një fatkeqësie natyrore. Kriteret e pranueshmërisë për SRBC-të janë të njëjta, por ato vlerësohen duke përdorur një qasje largpamëse. Një dialog i fortë politik – dhe masa mbrojtëse kur është e nevojshme – është një shtyllë e SRBC-ve. SRBC-të zakonisht përgatisin terrenin për kontratat e SDG-së dhe SRPC-të, pasi ato mbështesin formulimin e strategjive kombëtare ose sektoriale të zhvillimit në vendet tona partnere.